Paul De Leeuw heeft voor heel wat opschudding gezorgd. Tijdens zijn show 'Mooi Weer De Leeuw' duwde hij een vrouw in een piramide van wijnglazen. Het slachtoffer kwam er met een diepe snijwonde en wat blauwe plekken vanaf.
De VARA zit erg verveeld met de laatste grap van De Leeuw. De presentator bleef zijn opgewekte zelve, maar leek toch geschrokken van het voorval.
De vrouw kwam er alleen met de schrik en een snee in de hand vanaf en kon er uiteindelijk zelf om lachen. VARA besloot het filmpje niet meer uit te zenden, maar ondertussen is het te bekijken op Youtube
dinsdag 12 februari 2008
Filmpje Paul De Leeuw schokt Nederland
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Shownieuws
"Napoleon stierf niet aan arsenicumvergiftiging"
Volgens een nieuwe studie die Italiaanse onderzoekers gedaan hebben naar de dood van Napoleon Bonaparte, is de Franse keizer niet gestorven aan een arsenicumvergiftiging. Dat staat te lezen op de Zuid-Afrikaanse site News24.com.
Theorieën
Over de doodsoozaak van Napoleon bestaan verschillende theorieën. Volgens sommigen zou hij gestorven zijn aan maagkanker, anderen beweren dat hij op Sint-Helena vergiftigd werd met arsenicum. Maar Italiaanse wetenschappers beweren nu dat die theorie onmogelijk is.
Staaltjes haar
"We hebben staaltjes van het haar van Napoleon vergeleken met die van zijn eerste vrouw Josephine en zoon Napoleon II", zegt het National Nuclear Physics Institute, "Ook hebben we haarstaaltjes uit Franse en Italiaanse musea onderzocht uit Napoleons periode als kind, tijdens zijn verbanning naar Elba en bij zijn dood op Sint-Helena."
Honderd keer meer
"Daaruit blijkt dat de hoeveelheid arsenicum in het haar van mensen die twee eeuwen geleden leefden, 100 keer meer is dan wat er nu gemiddeld in ons haar zit", aldus het Instituut, "Vandaag zou die hoeveelheid arsenicum dodelijk zijn, maar toen was het niet genoeg om Napoleons dood te veroorzaken."
NOS Teletekst
Teletekst van de NOS maakt er zoals gewoonlijk weer 'n eigen versie van en is Napoleon gewoon om het leven gekomen door maagkanker.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Wetenschap
zondag 10 februari 2008
Leider Hamas omgekomen bij Israëlische aanval in Gaza
Een lokale leider van de tereur beweging Hamas is omgekomen bij een Israëlische aanval in de Gazastrook, meldt Hamas. Mohammed Muttar kwam om tijdens een luchtaanval in het zuiden van de Gazastrook.
Leider Ezzedine al Qassam
Het slachtoffer is een lokale leider van de brigade van Ezzedine al Qassam, de gewapende tak van Hamas die in juni na een staatsgreep de controle over de Gazastrook overnam. Een tweede aanval tegen de brigade van Ezzedine al Qassam in Khan Yunes mislukte, aldus de organisatie. Een woordvoerder van het Israëlische leger heeft de twee aanvallen bevestigd. Mohammed Mutar zou betrokken zijn bij 'wapentransfers' aan de grens tussen Gaza en Egypte.
Raketaanvallen
Volgens Palestijnse terroristen zouden zaterdag negen raketten vanuit Gaza richting Israël afgeschoten zijn. Daarbij vielen twee zwaargewonden in de stad Sdérot: een kind van acht en haar grootvader. Nog geen 2 weken geleden waren het 40 per dag
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Buitenlands nieuws
Duitse astronaut Schlegel weer beter
De Duitse astronaut Hans Schlegel is gezond en zal woensdag wellicht kunnen deelnemen aan de tweede ruimtewandeling van het ISS", zo heeft Andreas Schütz van het Duitse ruimtevaartbureau DLR in Oberpfaffenhofen gezegd.
"Voorzichtigheid geboden"
Zaterdag waren er metingen die tot voorzichtigheid aanmaanden", zei de Duitse functionaris die daarmee de eerste was die officieel toegaf dat de 56-jarige Duitser wegens ziekte niet aan de met een dag verschoven eerste ruimtewandeling kan deelnemen.
"Schlegel in orde"
Vandaag is gebleken dat Schlegel helemaal in orde is en dat niets zijn deelname aan de tweede ruimtewandeling in de weg staat", aldus Schütz.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Ruimte
zaterdag 9 februari 2008
Grootschalige demonstratie tegen hoofddoeken in Ankara
In de Turkse hoofdstad Ankara zijn tienduizenden mensen de straat op gegaan om te protesteren tegen de toelating om een hoofddoek te dragen op universiteiten. Het Turkse parlement heeft vandaag een grondwetswijziging goedgekeurd die het dragen van een hoofddoek in universiteiten toelaat.
Lekenstaat
"Turkije is een lekenstaat en blijft een lekenstaat", scandeerden de betogers op een plein in het stadscentrum. De betogers kwamen op straat op het ogenblik dat in het parlement gestemd werd over een aanpassing van de grondwet, waardoor nu niemand van onderwijs weerhouden kan worden. Dat betekent in Turkije de opheffing van het hoofddoekenverbod op universiteiten.
Op 2 februari kwamen al eens 125.000 mensen op straat in de Turkse hoofdstad om hun onbegrip te uiten over de intentie van de regering om het hoofddoekenverbod op te heffen.
Zo langzaam aan dreigt Turkije van 'n seculiere staat naar 'n moslim staat over te gaan, iets wat tegen de wens is van Kemal Pasha Attaturk de grondlegger. Het is nog maar de vraag hoelang het leger blijft kijken voor het ingrijpt.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Buitenlands nieuws
Duitsland wil extra troepen naar Afghanistan sturen
Het Duitse ministerie van Defensie wil de vredesmissie in Afghanistan, onder druk van de Verenigde Staten, sterk uitbreiden. Momenteel is er een mandaat voor 3.500 Duitse soldaten in het land, maar mogelijk wordt dat uitgebreid tot 5.000 à 6.000 soldaten. Toch ligt dat politiek gevoelig.
+1.000
Berlijn zou politieke toestemming zoeken voor een uitbreiding van 1.000 militairen in Afghanistan. Volgens het Duitse ministerie van Defensie is het optrekken van het aantal troepen in het land tot 4.500 manschappen dringend nodig, om wat speelruimte te hebben. Vandaag zijn er 3.300 Duitse soldaten aanwezig in Afghanistan, van de mogelijke 3.500.
Verlenging voor verkiezingen
De regering van bondskanselier Angela Merkel zou ook voor steun zoeken om een langer mandaat te krijgen voor de missie in Afghanistan, zodat een verlenging niet samenvalt met de federale verkiezingscampagne in 2009.
Vorige week weigerde Berlijn nog Washingtons vraag om voorop te gaan in de strijd tegen de taliban.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Buitenlands nieuws
vrijdag 8 februari 2008
Space Shuttle Atlantis en Columbus succesvol gelanceerd
Na twee maanden vertraging wegens technische problemen is het Europese onderdeel van het internationale ruimtestation ISS vanavond dan eindelijk de ruimte ingegaan.
Het Amerikaanse ruimteveer Atlantis, met aan boord de Europese Columbus, werd rond 20.45 uur Nederlandse tijd vanaf basis Cape Canaveral in Florida gelanceerd.
De belangrijkste missie van de bemanning is om het 880 miljoen euro kostende laboratorium aan het ISS te bevestigen.
In de dertien ton zware Columbus zullen astronauten de komende tien jaar talloze wetenschappelijke experimenten doen.
Het laboratorium bevat twee zogenoemde handschoenenkasten van Nederlandse makelij. In die volledig afgesloten ruimtes kunnen astronauten experimenteren met bijvoorbeeld gevaarlijke stoffen.
Bron: ESA / NASA
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Ruimte
Verplichte acceptatie inburgeringscursus
Mensen die niet binnen vier weken een inburgeringcursus accepteren, lopen kans op een boete van maximaal vijfhonderd euro. Dat heeft het kabinet vrijdag bekendgemaakt. Een belachelijk plan wat net als het vorige gewoon geld weggooien is. Het beste zou zijn 'n immigratiestop voor onbepaalde tijd en om iedere buitenlander alsnog op te roepen en die de kans te geven om binnen 1 jaar 'n baan te vinden en de Nederlandse taal te leren. Lukt dit niet binnen 1 jaar, dan terug naar land van herkomst.
Een inburgeringscursus zou het eenvoudiger maken om een inburgeringsexamen te halen. Immigranten die voor een verblijfsvergunning in aanmerking willen komen, zijn sinds vorig jaar verplicht dit examen af te leggen. De plannen zijn allemaal geweldig en Vogelaar slaat trots op haar borst, maar in de praktijk komt er gewoon geen moer van terecht, want er lopen er nog genoeg rond die al meer dan 20 jaar in Nederland zijn en geen woord Nederlands spreken.
Minister voor Integratie Ella Vogelaar (PvdA) past de Wet Inburgering aan zodat het accepteren van een inburgeringcursus wordt verplicht. Dat gebeurt omdat veel cursussen nu nog worden geweigerd, vooral door vrouwen. Hier zal nul,nul verandering in komen zolang deze regering buitenlanders in de watten blijft leggen en ze nog 'n 15e kans geeft om alsnog 'n papiertje te halen in geval men zakt.
26 juli 2007 Amsterdam voerde de integratiecursus 'Meedoen: Bouwen aan Burgerschap' in de hele stad in. Het project werd ruim een jaar geleden in het stadsdeel De Baarsjes ingevoerd met als doel om buitenlandse vrouwen uit hun isolement en naar de arbeidsmarkt te halen. Tot nu toe is dat 'n flop geweest. Het enige wat daar gedaan is is Meedoen aan afbreken i.p.v Bouwen en daar weet men in slotervaart en de bos en lommer alles van.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Politiek
woensdag 6 februari 2008
"Wij bedienen hier geen joden, eruit ",
In Nederland wordt steeds meer duidelijk waar links staat, worden politici het zwijgen op gelegd en worden moslims in de watten gelegd, met name de PvdA scoort hoog met marokkaanse leden die duidelijk maken onze vrijheid en democratie niet op prijs te stellen, de vraag is dan ook "WAT DOEN ZIJ HIER DAN NOG?"
In België is het al niet anders, daar leeft men weer 60 jaar terug in de tijd. Als dit het beeld is wat we kunnen verwachten van 1 Europa, dan zijn deze beelden al duidelijk
Een Amerikaanse jood heeft in Brugge te maken gekregen met antisemitisme in een café. Toen de man een klacht wou indienen bij de politie vond hij geen gehoor. Dat schrijft het maandblad Joods Actueel in zijn editie die donderdag verschijnt.
De Amerikaanse professor Marcel Kalmann was twee weken geleden enkele dagen in Brugge. Toen hij in een café op de Brugse markt zijn hoed af deed, kwam zijn keppeltje bloot. Toen de ober dat opmerkte, wees hij de man de deur. "Wij bedienen hier geen joden, eruit ", zou de man gezegd hebben.
Daarop stapte Kalmann een andere horecazaak binnen. Hij vertelde zijn verhaal, waarna de politie gebeld werd. Er werd gezegd dat de man best naar het politiekantoor kon komen. Daar wou de man zijn verklaring in het Engels afleggen, maar dat mocht niet. "De jonge politiebeambte maakte duidelijk dat ze zijn verhaal niet geloofde, en liet hem niet toe zijn verklaring in het Engels af te leggen", schrijft Joods Actueel.
Een bijgeroepen politieman stelde vervolgens dat de Amerikaanse professor zijn verklaring in het Nederlands moest afleggen. Uiteindelijk werd geen klacht ingediend, maar werd een verhoor afgenomen. De professor wil nu een klacht indienen bij het Comité P, dat toezicht uitoefent op de politiediensten.
Burgemeester Patrick Moenaert heeft de politie de opdracht gegeven om na te gaan wat zich precies heeft voorgedaan. Hij excuseert zich tegenover Kalmann voor elk ongepast gedrag dat niet overeenstemt met de visie van het stadsbestuur op een gastvrije stad.
De toeristische dienst van de stad Brugge is volgens Joods Actueel van plan een klachtendossier op te starten.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
woensdag 23 januari 2008
woede-aanval Bouchra Ismaili geen toeval
Het was geen toeval dat Bouchra Ismaili woendend reageerde op een mail over Hizb ut-Tahrir. Ze blijkt aanhanger van deze beweging, die de democratie verwerpt en bomaanslagen aanprijst. Maar maakt u zich geen zorgen! Deze terroristen-vriendin blijft welkom bij de PvdA.
Filmpje van het AD
En om het nog duidelijker te maken: Bouchra Ismaili ontkent eerst glashard dat ze zo'n petitie heeft ondertekend, waarop Leefbaar Rotterdam de petitie doodleuk uit de tas haalt. Vervolgens weigert Ismaili commentaar. Het kan allemaal bij de PvdA!
Ismaili schreef deze text bij de ondertekening van genoemde petitie: "Het wordt tijd om ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam. We moeten geen energie steken in het veranderen van anderen maar laten wij zelf veranderen."
De vraag is natuurlijk: "van welke cultuur wil Ismaili zich ontdoen?" Van de Westerse democratie? Dat lijkt het voor de hand liggende antwoord...
Meer over Hizb ut-Tahrir:
- Artikel 7 van de Hizb ut-Tahrir constitution stipuleert dat afvallige moslims gedood moeten worden.
- Hizb ut-Tahrir is diep racistisch: moslims hebben rechten; niet-moslims zijn rechteloos. Artikel 1 stelt dat de staat geheel islamitisch moet zijn.
- Artikel 26 bepaalt dat niet-moslims geen stemrecht hebben.
- Een gezellig citaat uit artikel 56: "Jihad is a compulsory duty on all Muslims. Military training is therefore compulsory. Thus, every male Muslim, fifteen years and over, is obliged to undergo military training in readiness for jihad."
- Artikel 109 bepaalt dat "de scheiding der sexen fundamenteel is". En artikel 112 verzekert ons dat vrouwen geen "posities met macht" mogen bekleden.
- Hizb ut-Tahrir is een sociale partij; nauwelijks van de PvdA te onderscheiden. Artikel 152 legt vast dat de Staat mensen die geen geld hebben, moet onderhouden. Ook is de staat verantwoordelijk voor de huisvesting. In artikel 156 wordt bepaald dat de staat een geplande economie aanstuurt.
En tot slot laten wij de heer Okay Pala van de Hizb ut-Tahrir-beweging Nederland nog even aan het woord:
- 'Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie'.
- 'Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!'
En dat kan allemaal bij de PvdA!
Bron:HVV
**UPDATE**
De PvdA-fractie in de Rotterdamse deelgemeente Charlois heeft het in opspraak geraakte PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili gevraagd haar zetel per direct op te geven.
Bouchra Ismaili is dat niet van plan te doen
Voor Bouchra Ismaili is het 'over en sluiten'
Dat heeft de fractie woensdagavond bekendgemaakt.
Onwerkbaar
Volgens de PvdA in Charlois is de verhouding met Ismaili 'onwerkbaar' geworden, nadat dinsdag bleek dat zij vorige week zondag een petitie heeft ondertekend van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir. De PVV stelde woensdagavond naar aanleiding van dit bericht schriftelijke Kamervragen.
Aardig mens
Ismaili ondertekende de petitie van Hizb ut-Tahrir met de zinnen ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’
Gepost door Rinus H 1 reacties
Labels: Opinie
vrijdag 18 januari 2008
'PvdA-staatssecretaris sponsort eigen partij'
Staatssecretaris Frans Timmermans (PvdA) heeft via zijn departement Buitenlandse Zaken 94.000 euro subsidie gegeven voor een EU-promotietour van PvdA-stichting Alfred Mozer.
De PvdA is daarmee opnieuw in opspraak geraakt, schrijft De Telegraaf vandaag.
De PvdA-stichting Alfred Mozer organiseerde afgelopen jaar de 'Europa Landen Tour'. Die moet de nieuwe EU-lidstaten onder de aandacht van de Nederlandse bevolking brengen in twaalf bijeenkomsten.
Politieke voorkeur
Hiervoor ontving de stichting 94.000 euro van het Europafonds van Buitenlandse Zaken, zo zou blijken uit een overzicht van goedgekeurde subsidieaanvragen van het fonds. De Alfred Mozer-stichting is in 1990 opgericht door de PvdA en 'ondersteunt de ontwikkeling van sociaal-democratische partijen door training en scholing'.
Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken bevestigt tegen de krant dat Timmermans verantwoordelijk is voor het toekennen van de subsidie aan de stichting van zijn eigen partij. Maar de staatssecretaris zou zich bij toekenning van het forse bedrag niet hebben laten leiden door een politieke voorkeur.
'Propaganda'
In een reactie zegt SP-Kamerlid Harry van Bommel: 'Het is te zot voor woorden dat er een ton belastinggeld wordt uitgetrokken voor deze propaganda.' Ook spreekt de SP'er van 'politieke inteelt'. Zijn partij wil snel opheldering van Timmermans.
Partijgenoot van Timmermans Bert Koenders, minister voor Ontwikkelingssamenwerking, kwam afgelopen zomer in opspraak toen bleek dat hij een evenement van zijn departement gunde aan een organisatiebureau BKB dat in handen is van PvdA'ers Lennart Booij en Erik van Bruggen.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Politiek
