vrijdag 28 maart 2008
woensdag 26 maart 2008
Sarkozy, Rogge en Peking
Naar aanleiding van de Olympische Spelen en de bloedige onderdrukking van het protest van Tibetaanse monniken, heeft de Franse president Sarkozy laten weten dat hij geen enkele optie uitsluit. Een echte boycot van de Spelen komt er wellicht niet, maar Sarkozy overweegt wel om weg te blijven op de openingsceremonie.
Intussen danst IOC-voorzitter Jaques Rogge nog steeds rond de hete brij, maar de druk neemt toe. Hoelang kan Rogge zijn ogen nog sluiten voor de belabberde mensenrechtensituatie in gastland China? Hoelang kan hij nog zwijgen over het brutale optreden van het Chinese leger in Tibet en de culturele genocide die er aan de gang is?
Rogge vroeg de atleten uitdrukkelijk om geen protestacties te houden, “om de geest van de Spelen te respecteren”, want die Spelen ‘hebben niks met politiek te maken’. Een voorspelbare, goedkope en vooral hypocriete houding, want Zuid-Afrika werd decennialang geweerd op de Olympische Spelen.
Ook bij een aantal Belgische atleten groeit de kritiek. Volgens Sebastien Godfroid zou het voor de atleten een goede zaak zijn als Rogge met een duidelijk ‘statement’ naar buiten komt. Veerle Dejaegere hekelt de Chinese mediacensuur en de schending van de mensenrechten. En ze geeft grote baas Rogge een veeg uit de pan: “De reactie van Rogge dat de Spelen de situatie in China zullen verbeteren, vond ik een beetje flauw.”
Goed dat Rogge wat tegenwind krijgt in zijn ivoren Olympische toren. Een totale boycot van de Olympische Spelen is waarschijnlijk geen haalbare kaart, maar als de Europese landen en atleten in blok wegblijven van de openingsceremonie, zou dat wel een krachtig signaal zijn aan het adres van Peking. Waar wacht Rogge op?
Bron :Vlaams Belang
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
dinsdag 25 maart 2008
RTL: Zembla zwak
“Acht seizoenen Char uitgezonden, twee ontevreden klanten als getuigen”, zo weerspreekt RTL de kritiek van Zembla op haar programma Char het Medium. Zembla weerlegt die kritiek weer.
Zoals aangekondigd maakte tv-programma Zembla gehakt van Char Het Medium, een programma van concurrent RTL. De uitzending is nog te zien.
Tussen RTL en Zembla is intensief overleg geweest over een weerwoord van Char en/of de regisseur producer van het programma, zegt de woordvoerster van RTL: “Zembla bleef steeds maar weigeren om te verstellen welke strekking het programma zou hebben. Dat moeten we eerst wel weten.”
Hetzelfde laken een pak voor Char: “Zembla wilde wel naar Amerika vliegen voor haar, maar wilde niet zeggen wat dan het onderwerp zou zijn. Dat is ook de eerste vraag die Char stelt als wij haar zouden vragen om mee te werken.”
Zemblamaker Manon Blaas [poezie ;-)] zegt dat alles uit de kast is gehaald voor een weerwoord, wat inmiddels op de site van Zembla staat. Ze voegt eraan toe: “We wilden inderdaad niet tevoren alles al prijsgeven. In grote lijnen was uiteraard bij RTL bekend wat de teneur zou zijn. Maar we wilden Char ook kunnen verrassen met bevindingen.”
‘Bewijs zwak’
RTL vond de inhoud van het programma zwak: “We hebben Char acht seizoenen lang uitgezonden. Als je dan twee ontevreden personen weet te vinden, waarvan er eentje niet eens in de uitzending kwam, dan is dat geen sterk bewijs. Dan hebben ze nog drie mensen op een straathoek in Florida gevonden die Char niet kenden.”
Blaas: “We hebben veel mee mensen gesproken met twijfels, maar die wilden niet op tv. Dat is ook logisch ook. Het gaat om kwetsbare gevallen en mensen willen er niet nog eens aan herinnerd worden dat ze op zoiets hun vertrouwen hebben gesteld.”
Blaas beweert ook een trits ex-medewerkers aan het Char-programma te hebben gesproken. Geen van allen wilden ze op de buis, bang dat hun werkgever, al dan niet nog RTL, loslippigheid niet op prijs zou stellen. Maar waarom dan niet onherkenbaar in beeld? Blaas: “Dat kon ook niet.”
Vliegtuigcrash
En over de zoon van Dean Martin, van wie Char niet de plek het verongelukte toestel zou hebben aangewezen, maakte Zembla fouten. Zegt RTL Char heeft wel de plek aangewezen waar het vliegtuig is gevonden. Er is immers, zei Char tegen privé van De Telegraaf, een boek waarin het ware verhaal staat opgetekend. Zembla sprak de verkeerde getuigen.
Blaas: “Een boek van een familielid vind ik juist een zwak bewijs. De mensen die het vliegtuig vonden weten nergens van.”
Ook de deskundigen vond RTL niet overtuigend. Zoals we schreven is Randi een bekend scepticus waar het gaat om personen die ‘paranormale’ gaven in praktijk zeggen te brengen. Randi toonde aan hoe Char op rationele wijze de namen en andere informatie hoort uit de antwoorden op de vragen die ze stelt.
Daarnaast kwam Jacques Janssen, hoogleraar Cultuur- en Godsdienstpsychologie in Nijmegen aan het woord. Hij verklaarde het geloof in een Medium als Char en laakte haar methoden.
G.B.J. Hiltermann
De belangrijkste kritiek was dat Char altijd probeert met de eerste letter van de naam een persoon te benoemen. Als ze echt contact heeft, dan vertelt die haar niet de eerste letter als een spelletje, maar de hele naam. Char heeft daarvoor een verklaring:
“Als ik luister naar overledenen is het of ik luister naar vijf radiozenders tegelijk. Om elk levend wezen zijn energieën van overledenen. Ze willen allemaal aandacht en schreeuwen hun naam door elkaar.”
RTL vindt het bewijs van Zembla echter flinterdun. “Ze wilden nog weten of ermee door zouden gaan. Natuurlijk gaan we door…”
Sterker nog, aanstaande zomer komen er meer programma’s met helderzienden op de buis. De recente Babyfluisteraar die recent van baby’s de mooiste volzinnen en diepe gedachten vernam uit hun aura, was ook bij RTL op de buis.
Door :Peter Olsthoorn
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
woensdag 19 maart 2008
Yasser de Winter
Harry de Winter en de zijnen staan te trappelen van ongeduld om een nieuwe Hitler aan een Neurenberg-proces te helpen. In zijn hetzeactie in de Volkskrant zet hij de teneur met een dure annonce, die hij in Trouw nog eens bezegelde met: “De emmer was vol na dat eindeloze gezeur over die film van Wilders Als je hier toevallig als moslim bent geboren, ben je de lul. Als Jood doet mij dat denken aan de jaren dertig. En aan de Holocaust.”
Je zou je kunnen afvragen of Harry de Winter enig inzicht heeft over de holocaust, die zoals we weten veel adhesie verkreeg in islamitische kringen, en Mohammed Amin al-Hoesseini (beter bekend als de Grootmoefti van Jeruzalem) deed besluiten zich in Berlijn te vestigen om Hitler en Eichmann van advies te dienen.
Het mag enigszins verwonderen dat Harry de Winter de holocaust erbij sleept, want Bij Een Ander Joods Geluid hanteren ze kennelijk criteria over het gebruik van de holocaust, want van die club mogen Joden niet naar de holocaust verwijzen als het over Israël gaat. Maar nu mag de holocaust wel tevoorschijn gegoocheld worden als de islam verdedigd moet worden. Hoe ironisch.
Merkwaardig is de stelling van de Winter, dat als Wilders hetzelfde over Joden zou zeggen als hetgeen hij over moslims zegt, hij afgeserveerd zou worden als antisemiet.
Maar toch, als Wilders een echte racist is zoals antisemieten antisemitisch zijn (wat natuurlijk zou kunnen), kan het hem geen donder schelen dat iemand moslim of katholiek is, maar zou alleen de huidskleur factor van betekenis zijn. In dat geval is een katholieke Arabier voor Wilders net zo erg als een islamitische.
Als je weet dat de nazi’s geen verschil maakten tussen gelovige en atheïstische Joden, maar Wilders wél artikelen schreef met Ayaan Hirsi Ali en Ehsan Jami, bekruipt je niet meteen het gevoel dat Wilders racist is volgens de antisemitische definitie, maar gewoon iets tegen de islam heeft. Kennelijk zit hem de islam dwars, en niet de etniciteit van de moslims.
Dat verklaart ook dat het voor Wilders weinig uitmaakt of een moslim imam Abdul-Jabbar van de Ven of Mohammed Cheppih heet.
De nazi’s vermoordden planmatig iedereen die Joods was. Of je nu de karmelieter non Edith Stein was, of de communistische atheïst en boekverkoper Jaap Klein.
En daar wankelen de hersenspinsels van Harry de Winter.
Met de hetzeactie in de Volkskrant neemt Harry de Winter genereus de moslims in bescherming tegen de “racist” Wilders. Een nobele daad, die smacht naar een verklaring waarom het Harry de Winter maar niet lukt zijn fortuin te spenderen aan de grootste slachtpartij van de jongste eeuw (Darfur dus). Een prangende witte vlek waaraan zijn partij (de SP) zich al een tijd schuldig maakt, waar deze partij zich juist de laatste tijd opvallend energiek richt op Wilders. Ik bedoel maar, er is toch een enorm verschil tussen Wilders en een genocide, als het om partijprioriteit gaat.
Maar wat zou Harry de Winter er dan toch mee hopen te bereiken? Dat Wilders zijn partij opheft en stil gaat leven? Of voortaan niets meer over de islam opmerkt? Of…?
Meteen doemt dan de vraag op wie het volgende doelwit van Harry en zijn vrinden zullen worden. Ik weet er wel een aantal: Ayaan Hirsi Ali? Afshin Ellian? Hans Jansen? Hij stond al dreigend met het boek van Jansen te slaan bij Jeroen Wauwel & Paul Ouwel. Het zit er dus aan te komen.
De actie van Harry de Winter valt niet los te zien van diens politieke achtergrond.
Wie een partij dient met in het darmstelsel nog de onverteerde resten van de grootste politieke moord aller tijden (uiteraard onder Mao), zou er beter aan doen z’n kapitaal aan een nuttiger doel te besteden dan aan een hernieuwde poging nog een politieke moord uit te lokken door Wilders in verband te brengen met de holocaust.
Bovendien, een SP’er die tot de vijfhonderd rijkste Nederlanders behoort, had z’n geld toch beter kunnen besteden dan bewaren om in Quote genoemd te worden.
Overigens herbergt de partij van Harry de Winter nogal wat dubieuze bagage met de jonggestorven Karel Glastra van Loon, die met gretigheid het voorwoord schreef van “De schaduw van de ster” van Peter Edel. Een quasi-wetenschappelijk werkje waarin men kan lezen dat het Jodendom een racistische religie is, en de Joodse elite medeverantwoordelijk is voor de holocaust. Toe maar.
Dat Gretta Duisenberg zich spontaan bij de SP meldde, doet niet vermoeden dat ze daar erg op nuance gesteld zijn.
Dat ze er zelfs een Internationaal-Socialistische straatbende op na houden, zal Harry de Winter natuurlijk ook wel weten vanwege de vele manifestaties waar zij en hij elkaar ontmoetten. Zoals op zaterdag 22 maart 2008 om 13 uur op de Dam.
Je zou je nog kunnen afvragen waarom de linkse mens van het type Harry de Winter zich zo inzet voor de moslims, waar op de keper beschouwd toch best wat mee mis is. Je komt dan algauw tot de hypothese dat de linkse mens slachtofferzuchtig is. Als padvinder wil je toch ook een oud dametje helpen oversteken.
Sedert het proletariaat electoraal afgehaakt is heeft de linkse drang tot hulpverlening naar nieuwe slachtoffers moeten zoeken en die gevonden in de moslims.
Je moet toch wat met je ideologie.
Maar slachtoffer en tegelijk dader zijn is niet goed uit te leggen, dus zul je bij Een Ander Joods Geluid en equivalente linkse instituten als de SP, zelden iets over islamitische wandaden vernemen. Ook al zijn moslims vaker daders dan slachtoffers, ze blijven voor links louter slachtoffers. Dus bedenk je een holocaust - die binnen islamitische kringen nogal eens ontkend wordt - op moslims. En negeer je de drift waarmee men zich in de islamitische habitat tegoed doet aan discutabel leesvoer waarin het Jodendom een holocaust toegewenst wordt.
Bij Jeroen Wauwel & Paul Ouwel konden we nog even getuige zijn van Harry de Winters hysterische gedachtegang, en diens misvattingen over het oude testament en de koran.
Met andere woorden, ook al smijt je met geld, de waarheid achterhaalt je wel.
Je hoeft eigenlijk maar te kijken naar wat de Winter met Israël voorheeft om te zien dat Yasser Arafat een Nederlandse epigoon gekregen heeft.
Door :Filantroop HVV
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
zaterdag 15 maart 2008
EU weet het weer eens beter!
De Europese Unie is tegen een poging van justitie in Turkije om de regeringspartij AKP te verbieden. De hoogste Turkse aanklager heeft de hoogste rechtbank in het land daarom gevraagd, vanwege de omstreden hoofddoekjeswet die onlangs is aangenomen.
,,In een normale Europese democratie worden politieke kwesties in het parlement besproken en in het stemhokje beslist, niet in rechtbanken'', zei Europees Commissaris Olli Rehn (Uitbreiding EU) in een verklaring. Rehn zei te hopen dat de kwestie de door de EU gewenste hervormingen in verband met een toekomstige toetreding van Turkije niet in gevaar brengt.
Op voorstel van de AKP stemde het Turkse parlement er onlangs mee in hoofddoekjes op universiteiten niet langer te verbieden. De voorstanders van een seculiere staat vinden dat de AKP Turkije wil islamiseren, maar daar wil de EU niet naar luisteren.
Mustafa Kemal Atatürk zag Turkije heel anders dan de EU, maar hij was dan ook niet blind.
Gepost door Rinus H 1 reacties
Labels: Opinie
Het geschreeuw van de Leeuw.
Veelal prikkelt de fysionomie van de linkse lolbroek ons reeds voor die een woord uitgesproken heeft. Hij oogt soms epileptisch, soms een tikkeltje Downsyndroom-achtig, of moet met bretels de buik van de vloer zien te houden, of is zó leptosoom en broodmager, dat bij een zuchtje wind de toneelknecht hem van ellende moet oprapen. Soms is het een dwergcastraatje, of zelfs een type dat een opsporingsbiljet van de KLPD moeiteloos kan opleuken. Het is de lolbroek van de linkse omroep, dus lachen geblazen.
Recent nog wist een aanstormend spraakgebrek van de Vara een rolstoeler een zaaltje uit te pesten. Het zaaltje wordt nu geboycot door solidaire lolbroeken, want lol gaat voor alles.
Vaak wordt het als cabaret aangeduid, wat geen onaardige dekmantel is voor de intolerantie waar links graag over jeremieert. Het vrije woord is er heilig, mits door de broodheren goedgekeurd. Dus de keur van onderwerpen waarover jolijt gemaakt kan worden is stevig gecomprimeerd. Bovendien is de cabareteske heldhaftigheid omgeven door een aureool van angst. Dus geen lol over de islam, want voor de lolbroek het weet ligt die ergens gevloerd met een mes tussen de ribben. En van moed kun je de lolbroek niet verdenken.
De linkse media waarderen het evenmin dat er over de islam lol getrapt wordt. Of het vrije woord - waar het cabaret zich graag het monopolie op toeëigent - ook werkelijk gewaarborgd is, valt dus te betwijfelen. Het vermoeden dat ze bij links bepaalde zaken liever ongenoemd laten, lijkt geen onredelijke gedachte. De teksten worden dan ook geschreven om het linkse mecenaat te behagen, een enkele durfal daargelaten. Zo waagde Freek de Jonge Ayaan Hirsi Ali bij te staan, maar pas na jaren bedenktijd.
Bij de "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs" wordt zoals we weten goed verdiend. Soms houdt iemand er een landgoed aan over, en het aantal miljonairs stijgt er sneller dan het landelijke gemiddelde. Dus heb je er wel iets voor over. Bij deze omroep is een type lol terug van weggeweest. En met groot succes.
Tijdens het Duitse interbellum was er de opgeschoten padvinderij van Ernst Röhm, die een nieuwe humor op straat bracht. Ze lieten ruiten rinkelen, een bejaarde ademloos rennen tot die erbij neerviel, of vernederden een medemens met bord met opschrift om de nek, voor een horde op lol beluste toeschouwers.
Niet getreurd, dit type lol is weer terug. Het heet Paul de Leeuw, oogt alsof het net ontsnapt is uit een kliniek van mentaal gestoorden, en weet het publiek tot uitzinnige hoogte te brengen. Met een stemgeluid dat braakt en hapert harpoeneert hij zijn trouwe schare en welwillende slachtoffers.
De hondjes van Pim Fortuyn tot biefstuktartaar geplet tegen de voorruit van een Bentley. Dolle pret. Het gelaat van een Joodse opiniemaker dat langzaam overgaat in de beeltenis van Hitler. Je komt niet meer bij. Een vrouw die met haar gezicht in een toren van champagneglazen gesmeten wordt. Schuddebuikend plezier. Of huppelend kirrend dat het vrolijk is omdat Wilders dood is, en Teena Lady is niet aan te slepen.
Om toch niet te veel achter te blijven bij de vlijtige scouts van Ernst Röhm, heeft hij een demonstrerende jongeman in slip, op schoot getrokken en deze tegenstribbelend zijn laatste kledingstuk afgerukt voor een begeesterd en opgewonden publiek. En dat was heel lollig, want bij de Vara houdt men van de onderbuik.
Nu had de Vara nooit iets tegen demonstranten, en veelal werden ze verdedigd als engelen, ook al sloegen ze de boel kort en klein, of timmerden ze agenten de ziektewet in. Maar ja, deze demonstrant moest eraan geloven. Voor lol moet je wat overhebben, nietwaar. Bovendien levert het een onderscheiding op van onze tolerantievorstin, en een even vorstelijk inkomen.
Ook dol op lol, denk je dan aan de nacht van de lange messen, toen de padvinderij van Himmler de padvinderij van Röhm naar de keel greep. Maar ja, je moet maar van dat soort humor houden.
Bij de Vara zijn ze er dol op.
Door :Filantroop
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
dinsdag 11 maart 2008
Por la libertad!
En toen was er ook nog Cuba.
“De man die zich neerlegt bij onrechtvaardige wetten en toestaat dat iemand het land waar hij is geboren vertrapt en misbruikt, is geen man van eer.”
- José Marti (nationale held van Cuba)
De Europese ‘minister van ontwikkelingssamenwerking’, Louis Michel, heeft de EU voorgesteld om de huidige sancties tegen het communistische Cuba maar op te heffen. De Belgische commissaris vindt het tijd voor een ‘nieuw geluid’. Hoe verkeerd dat ‘geluid’ zou zijn, toont de Amerikaanse president Bush aan, samen met de vele gewetensgevangenen in de Cubaanse cellen. Afgelopen vrijdag 7 maart ontving de president representanten en familieleden van Cubaanse politieke gevangenen en bij die gelegenheid maakte hij duidelijk dat in Cuba slecht een nieuwe dictator een oude heeft opgevolgd en dat er verder nog niets is gebeurd op het gebied van politieke vrijheden. “De westerse landen moeten de sancties tegen Cuba niet opheffen. Dat is precies verkeerd om geredeneerd. Niet wij moeten veranderen in onze opstelling, maar Cuba. Het lef om dat te zeggen hebben nog maar weinig landen.”
De oppositie in Cuba is helaas erg gefragmenteerd, hoewel dat begrijpelijk is onder de onmenselijke druk van staatscontrole. Zodra een paar mensen bij elkaar komen in hun kritiek op de overheid zijn de rapen gaar. Bekende namen in dit opzicht zijn de Witte Vrouwen, het Varela Project, de Lawton Foundation en de Assembly to Promote Civil Society. Veel individuele critici van de staat krijgen direct het label van ‘estado peligroso’ (staatsgevaarlijk) opgeplakt en krijgen een ‘advertencia oficial’ (formele waarschuwing). De meesten krijgen eveneens te maken met een ‘acto de repudio’, waarbij door de staatsveiligheidsdienst ingehuurde mensenmassa’s het huis van een dissident bekogelen met stenen en glas en bedreigende leuzen scanderen. Rechtbanken zijn niet onafhankelijk en beperken het recht op een eerlijke procesgang door het bemoeilijken of zelfs weigeren van juridische bijstand ter verdediging.
Vrijheid van expressie in Cuba bestaat dan wellicht op papier, maar wordt zwaar afgestraft zodra men er gebruik van maakt. De Cubaanse grondwet geeft aan dat alles in dienst behoort te staan van de ‘doelen van de socialistische maatschappij’, inclusief de media, vakbonden, toeristische sector, muziek en kunst. E-mail en internetverkeer wordt streng in de gaten gehouden, evenals correspondenten van buitenlandse nieuwsmedia. Cuba is één van de laatste landen ter wereld dat bezoek van Rode Kruis-vertegenwoordigers aan gevangenen weigert. Elk initiatief dat niet uitgaat van de staat wordt direct aangepakt en de enige vakbond die er is, staat onder streng staatstoezicht. Als een Cubaan wil werken moet hij eerst een formulier tekenen dat hij alles zal doen wat De Partij wil. Je hebt zelfs toestemming nodig om te mogen verhuizen of een auto te kunnen kopen. Op reis naar familie per auto? Toestemming nodig! Buitenlanders op bezoek? Toestemming nodig!
In het jaar 2001 kwam het verlangen naar meer vrijheid via nota bene de officiële kanalen tot uiting in het Varela Project. Langs grondwettelijke weg wilden dissidenten een volksraadpleging tot stand brengen en middels een petitie wijzigingen in de grondwet voorstellen. De petitie werd door de regering geweigerd. Het verbaast dan ook niet dat sinds het jaar van de revolutie (1959) meer dan 1,2 miljoen Cubanen het land zijn ontvlucht; zo’n 10 procent van de totale bevolking en dat is een ruwe schatting. Dr. Oscar Elias Biscet, een Cubaans medicus, ontving de Presidential Medal of Honour uit handen van president Bush. Hij is voorzitter van Prisoneros de Consciencia en de Lawton Foundation. Gevraagd naar zijn ‘drive’ om al deze jaren in gevangenschap te kunnen doorstaan, antwoordde zijn vrouw: “Por la libertad del pueblo cubano” (voor de vrijheid van het Cubaanse volk).
Het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering organiseert momenteel een handelsmissie naar Cuba. Doel van deze missie? “Het bevorderen van de handelsrelaties met dit interessante Caribische eiland. Er staat een aantal collectieve bezoeken gepland aan relevante Cubaanse overheidsinstanties en projecten…” Deze missie heeft naar ik stellig verwacht niet het lef om Cuba te wijzen op de noodzaak van democratische verandering en vrijlating van alle gewetensgevangenen, maar denkt slechts aan financieel gewin. Soms schaam ik mij diep om Nederlander te zijn. Cuba libre!
Door :Lucas.Hartong
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
zaterdag 8 maart 2008
Afghanen weer de straat op: Dood aan Nederland!
In Afghanistan zijn zaterdag duizenden mensen de straat op gegaan om te protesteren tegen de film van Geert Wilders. Het protest was ook gericht tegen de spotprenten die in Deense kranten zijn gepubliceerd. Deze week waren in Afghanistan al verschillende protesten tegen belediging van de islam, maar niet eerder waren er zo veel mensen op de been.
Demonstranten uitten hun woede door een politieauto te slopen en een granaat te gooien naar een politiebureau. Deense en Nederlandse vlaggen werden verbrand.
De politie schat dat er ongeveer tienduizend mensen in de stad Herat in het westen van het land de straat op gingen, maar een verslaggever van Associated Press houdt het op vijfduizend. Demonstranten scandeerden leuzen als 'Dood aan Nederland voor het beledigen van onze godsdienst' en 'Dood aan Denemarken voor het beledigen van de profeet'.
Het is de zoveelste keer dat moslims laten zien "Zonder overigens de film Fitna te hebben gezien" dat het een barbaars volk is wat alleen maar uit is op rellen om een sprookjes figuur.
We zouden onmiddelijk onze troepen terug moeten trekken en alle banden met Afghanistan verbreken en ze in hun vet gaar laten smoren
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Buitenlands nieuws, Opinie
vrijdag 7 maart 2008
Hondenogen en gummikaak
Het volgen van het kwebbelprogramma Jeroen Wauwel & Paul Ouwel blijft inspirerend. Deze keer weer eens het opvoedende vingertje van Jan Pronk, die meedeelde dat de vergelijking van de koran met Mein Kampf maar eens gerechtelijk aangepakt moet worden.
Het is inderdaad schandelijk erop te wijzen dat de inhoud van de koran bij de volgelingen van dat standaardwerk voor islamitische etiquette, nogal eens tot gedrag leidt dat overeenkomt met het gedrag van de volgelingen van Mein Kampf. De vraag is echter of dat Wilders te verwijten valt, of juist de volgelingen van de koran.
Toen Jan Pronk nog uit hoofde van zijn door de VN oplegde taak - de genocide in Darfur beëindigen - zijn kakihemden vol zweette, wist hij niet verder te komen dan de term “genocide” uit de notulen te houden. En die was nu net nodig om tot VN-maatregelen tegen Soedan te komen.
Dat het slachtofferaantal in Darfur al zo’n jaar of twee op 200 000 staat, lijkt overigens niet het gevolg van zijn moedige optreden daar, maar het gevolg van het falen van de telmachine van de VN, want aanwijzingen dat het er daar leuker op geworden is zijn er niet.
Vandaar dat hij gisteravond weer even heldhaftig uit de slof schoot met zijn hondenogen, gummikaak en tot hysterie opgezweepte lichaamstaal, om de wereld weer eens meesterlijk de les te lezen.
Over zijn lichaamstaal gesproken, sloeg hij deze keer wild op de glanzende designtafel, want hij moet inmiddels al zo veel dictators bezocht hebben dat hij er iets van opgestoken heeft.
Ultieme humor was dat hij liet doorschemeren dat polariseren over sociale onderwerpen door de beugel kan, maar niet op het gebied van het multiculturele vraagstuk.Omdat ook deze keer Jeroen Wauwel & Paul Ouwel niet helemaal alert waren - wat dit duo wel vaker overkomt bij bezielde linksen - werd de vraag vermeden wat Pronk dan toch voor meningsverschil met voormalig minister Rita Verdonk uitvocht. Pronk vergeleek namelijk het uitzettingsbeleid van de 26 000 gezichten met deportatie. In de commotie die daarover ontstond suggereerde hij ter verdediging dat die term een normaal gebezigde is binnen het metier. Waarom dan die vergelijking, zou men zich af kunnen vragen.
Maar het was duidelijk genoeg wat Pronk bedoelde, en wat steeds terugkeerde in de linkse regio: het uitzetten van de 26 000 gezichten mocht vergeleken worden met het in goederenwagons proppen van Joden en zigeuners richting vernietigingskampen. Het wemelde in de periode dat Verdonk het dossier trachtte uit te voeren van soortgelijke parallellen, tot en met affiches met concentratiekampen.
Polariseren mag, desnoods met vuige vergelijkingen met de uitwassen van het nazi-regime. Maar Wilders mag de koran niet met Mein Kampf vergelijken.
Soms spijt het me dat de Janjaweed Jan Pronk niet een keertje bij de keel gegrepen heeft.
Filantroop
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
woensdag 5 maart 2008
Frankrijk belooft Nederland steun na Wilders-film fitna
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft beloofd Nederland te zullen steunen als er internationale problemen ontstaan naar aanleiding van de film van Geert Wilders. Dat zei premier Jan Peter Balkenende vandaag na een bezoek aan Sarkozy.
Denemarken tijdens cartoonrellen
Balkenende vroeg Sarkozy om steun omdat er een situatie kan ontstaan zoals die waarin Denemarken terechtkwam ten tijde van de cartoonrellen. "Als er zaken zijn die Nederland raken, kan het zijn dat er behoefte bestaat aan Europese steun", zei Balkenende na afloop van het bezoek aan Sarkozy voor de camera van de NOS. Volgens Balkenende gaat het onder meer om diplomatieke steun.
Het bange schoothondje van Bos
Geert Wilders noemde premier Balkenende een bange en laffe man en de zwakste premier sinds de Tweede Wereldoorlog. .Dat was nog zeer zacht uitgedrukt. Ik schaam me om een Hollander te zijn en Sarkozy ligt in een deuk.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
Het Grote Ongedaan Maken
Als Nederland de koranfilm van Geert Wilders verbiedt, dan zal dit verbod één van de meest significante acties zijn in de lange geschiedenis van vrije meningsuiting. Het zal een actie zijn voor het Grote Ongedaan maken van het belangrijkste politieke recht dat, gedurende eeuwen, door individuen in de Westerse wereld is verworven – een recht zonder welke alle andere rechten wezenlijk zonder betekenis zijn. Het Grote Ongedaan maken in antwoord op bedreigingen van redeloze primitieven.
Als Nederland, of andere NAVO landen (die nu betrokken zijn), vrijheid van meningsuiting niet kan toestaan en deze zelfs de facto zal beëindigen waar het gaat om volstrekt legitieme islamkritiek, dan zal het nu nog Vrije Westen een enorme dreun krijgen. Het zal niet iedereen wat uitmaken of zelfs maar opvallen. Sommigen zullen zichzelf wijsmaken dat deze zogenaamd “rechtse” Wilders juist op zoek is allerlei “moeilijkheden” los te maken door de Islam te bekritiseren. Maar wat dan nog? Is het niet beter dat die “moeilijkheden” zich nu openbaren? Het Vrije Westen kan zich, met name binnen de eigen landsgrenzen, nog verdedigen als tenminste het Westen de wezenlijke betekenis en dreiging van islam en jihad weet te herkennen. Anderen zullen iets zeggen als “maar onze militairen in Afghanistan lopen zo nog meer gevaar”. Anderen zullen toevoegen “ja, en ook militairen van andere NAVO landen”. Misschien is dat waar. Toch, als het waar is, dan is het wellicht de NAVO die nog eens goed na zou moeten denken over zijn “missie” in Afghanistan, en wat daar redelijkerwijs haalbaar is. Misschien kan de NAVO zich nog eens bedenken of het werkelijk wel zo wijs is om mensen te willen “helpen” die maar wat graag moorden naar aanleiding van de simpele weigering van de westerse wereld om de vrijheid van meningsuiting op te schorten in het geval van een 15-minuten durende film uit Nederland.
Lees verder op Het vrije volk
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
maandag 3 maart 2008
Einstein Van Jole,
Zelden heb ik van een linksmensch zoveel onzin gelezen als in "Het land als dorp".
Je had DIT moeten schrijven:
Ik – Van Jole – ben zelf gehersenspoeld door de diverse socialisten. Stuk voor stuk gunden de aanhangers van de linkse kerk de anderen het licht niet in de ogen. De een voelde zich nog beter dan de ander. Ik – Van Jole - kom uit die benepen wereld. Ik ben gewend aan mijn eigen arrogantie, ik vind het heerlijk met het vingertje te wijzen naar anderen en ze te beschadigen vanuit mijn misplaatste superioriteitsgevoel. Mensen als ik weigeren rotte appels in de mand te zien, laat staan ze eruit te halen. Zo hebben wij de hele mand – Nederland – laten verrotten. Maar denk niet dat wij ooit excuses aanbieden, daarvoor zijn wij zelf door en door verrot. We verdraaien gewoon de feiten en liegen het domme volk voor. Wij beheersen immers de media, de universiteiten en wat niet al. Ha, kijk eens naar het graaien en frauderen van onze linkse bestuurders, ja, wij lullen links, maar weten onze zakken goed te vullen. Maar niemand maakt ons wat. Als iemand ons land volkomen naar de kloten heeft geholpen zijn wij het met onze domme praatjes. Vroeger hadden wij allang een schop onder onze reet gehad, van mensen als Drees, mensen met verstand, zeg maar, maar nu hebben wij overal de macht. En die gebruiken we om anderen te demoniseren, wie doet ons wat. We zijn zeer bedreven in haatzaaien, zo langzamerhand. Uiteindelijk blijft Stalin ons grote voorbeeld. Wie het niet met ons eens is dient te worden afgeslacht. Zo zijn we. Benepen, verachtelijk en stuitend arrogant.
Bron :Ingezonden bij Het Vrije Volk
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
Wat leert burgervader Balkenende ons?
Je zou toch denken dat premier Balkenende zijn dochter leert dat schelden geen pijn doet, dat ze recht heeft op haar eigen mening ook al wijkt die af van een ander en dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen?
Het zal toch niet zo zijn dat hij haar leert dat het oké is om erop los te slaan als zij zich beledigd voelt omdat een ander kind haar vader op Harry Potter vindt lijken of dat het oké is als zij later gedwongen wordt om onder het juk van een boerka door het leven te moeten gaan?
Wat leert onze burgervader ons? Wat leert hij verknipte moslims met een voorliefde voor terreur? Waarom dringt hij ons onderwerping op?
Waar ging het mis met de christelijke normen en waarden van onze premier? Wanneer bedacht hij dat het maar beter was om te capituleren voor de allesoverheersende en allesvernietigende ideologie van de Islam?
Het was in ieder geval niet in 2002 toen Pim Fortuyn de deur opentrapte en het ideaal van de multiculturele samenleving ontmaskerde. Nee, toen was hij het slimste jongetje van de klas. Hij luisterde aandachtig naar wat Fortuyn doceerde. Hij viel hem als enige andere lijsttrekker niet af en dat leverde hem een goed rapport op. Na de moord op Fortuyn en de verkiezingen ging hij er met de buit vandoor. Het CDA werd de grootste partij van ons land en Jan Peter Balkenende werd onze minister-president.
Inmiddels leidt hij zijn vierde kabinet en de letters uit het schriftje met wijze lessen van Fortuyn vervaagde bij elk kabinet een beetje meer totdat hij het bij de laatste verkiezingen maar weggooide en met de PvdA het manke paard van Troje binnenhaalde. De mantel der valse liefde werd slordig over de steeds verder uitbreidende veenbrand heen gedrapeerd.
Het ging faliekant mis.
Er kwam een Generaal Pardon voor profiteurs die keer op keer te horen hadden gekregen dat ze ons land moesten verlaten en dat al jaren en jaren weigerden te doen. Ghetto’s in grote steden waar de politie niet eens meer in durft, werden omgedoopt tot prachtwijken. Met een zak met geld kochten de broeders en zusters van Balkenende 4 hun goede gevoel over de miserabele broedplaatsen voor terreur. Met gratis inburgeringscursussen dachten ze de smachtende zieltjes van importbruiden te kunnen kopen en de tot murw uitgeknepen burger mocht het failliete linkse feestgedruis betalen met torenhoge extra belastingen.
Waarom leert burgervader Balkenende de tere zieltjes van de Islam niet dat je niet beledigd kunt worden maar dat je je alleen beledigd kunt voelen? En dat ze er dus zelf iets aan moeten doen om dat gevoel kwijt te raken en dat ze volslagen getikt zijn als ze denken dat geweld gebruiken oké is als je je gekwetst denkt te voelen?
Waarom leert burgervader Balkenende hen niet dat het vrije westen gelukkig nog steeds onvoorwaardelijke en vooral ongecensureerde vrijheid van meningsuiting kent? Dat het oké is wanneer twee mannen en een vrouw die nooit geweld maar alleen het vrije woord gebruiken een kritische verfilmingen van de Islam maken en dat ze dat niet met de dood of voortdurende en jarenlange doodsbedreigingen hoeven te bekopen? Waarom geeft hij hen die geweld verkiezen een vrijbrief om deze helden als trofee, als hoofdprijs voor hun ziekelijke plannetjes te zien?
Hij leert hen dat niet omdat hij geen burgervader is. Hij is een bange knecht van de Islam die de lessen van Fortuyn afwierp toen hem dat uitkwam en die van Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders niet leren wil.
Fleur Agema
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
De Medialeugens rondom de brand in Ludwigshafen
Schoorvoetend en beschaamd maakten de Media op 29.02 via hun achterpaginas bekend dat de brand van 3 februari jl in Ludwigshafen in Duitsland, waar 9 Turkse doden vielen, en die voor zulke enorme commotie zorgde, niet door racisten was aangestoken, maar in de kelderruimte van de woning was ontstaan, waarschijnlijk door ononachtzaamheid van de bewoners zelf.Ongelooflijk eigenlijk, aangezien diezelfde Media ons als burgers, naar nu blijkt volledig onterecht, wilden doen geloven, dat de brand met zekerheid was aangestoken door rechtse racisten.
Groot waren de koppen begin februari dan ook in met name de linkse Media: “Gebouw Ludwigshaven doelwit aanslag ( 04.02) ‘,”Duitse Turken vrezen Neo Nazi aanslag’,‘Turkije eist onderzoek Brand ( 05.02 )’,’politie sluit na onderzoek brandstichting niet uit’. De brand leidde met name door de enorme Media aandacht dan ook tot een internationale hetze. Rellen braken uit in Turkije en de Turkse President kwam zelfs spoorslags over naar Duitsland om alvast bij voorbaat de racistische daders te veroordelen.
Nu achteraf weer blijkt hoe verderfelijk de invloed van de Media kan zijn, je vraagt je af hoeveel foute oorlogen zo niet dankzij de dames en heren journalisten zijn ontstaan…
En door deze Media leugens zijn ook weer de tegenstellingen tussen miljoenen Turken en Duitsers op scherp gezet, en hebben uitgevers weer exorbitant en ongestraft hieraan kunnen verdienen.Door niemand gehinderd kunnen de Media zich wederom ongestraft verschuilen achter de persvrijheid , waarbij niemand, ook de politiek niet, de bereidheid toont ze eens aan te pakken.
E van Lith
Meer Media Leugens treft u aan op www.vrijemedia.blogspot.com
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
vrijdag 29 februari 2008
Ondernemersorganisaties doen het in hun broek
De ondernemersorganisaties VNO-NCW, MKB-Nederland en LTO-Nederland doen een oproep aan Tweede Kamerlid Geert Wilders van de PVV om zijn film niet uit te zenden.
,,Wilders moet zich goed realiseren wat de vergaande gevolgen kunnen zijn van de beoogde film'', aldus voorzitter Bernard Wientjes van VNO-NCW vrijdag in een gezamenlijke verklaring.
De drie grote koepelorganisaties in het Nederlandse bedrijfleven wijzen op de grenzen van de vrijheid van meningsuiting. ,,Wij wijzen gebrek aan respect en beledigende uitlatingen van de hand. Die dragen niet bij aan een klimaat van tolerantie, waar het bedrijfsleven belang bij heeft'', stelt Wientjes. ,,Vrijheid van meningsuiting ja, beledigende of respectloze uitingen neen.''
Dat mag kennelijk in hun ogen alleen een moslim.
Negatieve internationale reacties
Eerder uitten al ondernemers in de technologie-, industriële en metaalsector hun zorgen over de nog te verschijnen film van Wilders. Voorzitter Jan Kamminga van brancheorganisatie FME-CWM, dat onderdeel uitmaakt van de koepel VNO-NCW, waarschuwde vrijdag in zijn column dat door negatieve internationale reacties het bedrijfsleven een hoge prijs zal betalen, maar dat het daar niet bij zal blijven.
Kamminga wees op de hevige reacties na de publicatie van cartoons in een Deens krant. ,,Ik ben verbaasd en teleurgesteld dat Geert Wilders bereid is zoveel risico te nemen met de belangen van anderen, met de veiligheid en de welvaart van de gehele Nederlandse samenleving. Zou hij het tweede kernbegrip uit de liberale beginselen - eigen verantwoordelijkheid - echt zijn vergeten? Welke prijs betalen wij allen voor deze film?''
Het mag wel duidelijk zijn dat het de ondernemersorganisaties al aardig dun door de broek loopt. Lafheid is het eerste wat bij mij bovenkomt als ik dit soort mensen zie en/of hoor en moet dan ook gelijk aan die tamme ratten in onze mooie regering in Den Haag denken.
De film fitna is nog niet op de buis geweest of het is al duidelijk dat Geert Wilders gelijk heeft. Hoe vaak is Jezus of de bijbel wel niet het onderwerp van spot geweest? heeft iemand ooit zelfmoord monniken gezien? of andere aanslagen zien plegen in de naam van God? Ik niet...
Moslims die nog steeds in één sprookjes figuur geloven en nog denken in 1400 te leven vinden dat heel normaal.
Ze stoken zelfs kleine kinderen op om anderen te haten en laten kindere geen kind zijn, maar misbruiken ze juist voor hun domheid
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
woensdag 27 februari 2008
Moslima's eisen discriminatie
In Knack (27.02.2008) wordt deze week aandacht besteed aan het hoofddoekverbod dat een jaar geleden in Antwerpen werd ingevoerd en blijkbaar nog steeds niet verteerd is. Als we de jonge moslima’s mogen geloven die het weekblad bij deze gelegenheid aan het woord laat tenminste. Leest u even mee. “Precies een jaar na de invoering van het hoofddoekenverbod is hun pijn, ontreddering en verontwaardiging nog niet weggeëbd, integendeel.” “Het voorbije jaar was volgens hen één lange lijdensweg”, “Elke morgen weer voelt ze zich diep vernederd en gediscrimineerd” en dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat ondertussen bijna heel Antwerpen “doof en blind geworden is voor het onrecht dat ons is aangedaan.” Kortom, één brok doffe ellende.
Voor een goed begrip zetten we toch nog even de puntjes op de i. De fameuze kledijvoorschriften bepaalden dat ambtenaren met een loketfunctie geen uiterlijke tekenen van persoonlijke religieuze en politieke overtuiging meer mochten dragen. Het verbod kan geenszins eenzijdig (het betreft immers àlle persoonlijke overtuigingen) en verregaand (het beperkt zich tot ambtenaren met loketfuncties) genoemd worden. Het enige praktische gevolg van de maatregel was dat welgeteld zeven moslima’s hun hoofddoek dienden af te zetten als ze aan het onthaal wilden blijven werken. Drie onder hen deden dat, terwijl voor de anderen een minder zichtbare functie werd gezocht. Niemand werd ontslagen. Tot zover het echte verhaal dat schuilgaat achter de grote woorden over vernedering, gebrek aan respect, discriminatie en onrecht.
De vraag welk ‘recht’ een moslima verliest als ze achter het loket niet langer het ideologisch propagandawapen van de islam mag dragen, wordt in heel dit debat slechts zelden gesteld. Het antwoord is nochtans simpel: geen enkel, behalve dan een voorrecht. Het voorrecht dat de dames in kwestie opeisen om zich altijd en overal te manifesteren als moslima. In essentie gaat het niets anders dan de eis dat speciaal voor moslims een uitzondering zou gemaakt worden op algemeen geldende regels, waarvan het neutraliteitsbeginsel voor overheidspersoneel er één is. Officieel vragen zij ‘respect’. In werkelijkheid willen zij een voorkeursbehandeling. Discriminatie dus, zoals dat ook wel eens wordt genoemd.
Vlaams Belang
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
vrijdag 22 februari 2008
Balkenende bezorgd over spanningen
Premier Balkenende is bezorgd over de toenemende spanning in de samenleving doordat er ongenuanceerd en in te harde bewoordingen wordt gesproken over moslims en Antillianen. Dat verwijt de premier vooral Geert Wilders en de PVV..
Dat zegt Balkenende zaterdag in een interview met de azijnbode De Volkskrant.
Vorig jaar nog constateerde het Sociaal en Cultureel Planbureau dat Nederland zijn goede humeur weer terug had. “En nu, de laatste tijd – en dat zit ’m in de toon van het debat – lijkt de zaak weer wat te verscherpen”, zegt Balkenende. Hij wijt de kentering in de sfeer aan de debattechniek van de PVV en aan ‘de discussie rondom een zekere film’. “In het buitenland bestaan zorgen. In Nederland ook.” De suggestie van PVV-Kamerlid Hero Brinkman om de Antillen te verkopen via marktplaats.nl noemt de premier ‘respectloos en onverstandig’. “Je mag best scherp zijn, maar bij vrijheid van meningsuiting hoort verantwoordelijkheid.” Het is voor Balkenende altijd makkelijker om de schuld bij een ander te leggen dan de werkelijke problemen oplossen.
Balkenende waarschuwt voor de risico’s wanneer het wantrouwen in een gemeenschap sluipt. “Zo’n samenleving presteert slechter. We staan in Nederland voor de vraag: blijven we een high trust society?”
Als een schoothondje achter bos aanlopen kan hij wel, maar één ding lukt Balkenende nog steeds niet, namelijk de problemen in Nederland bij de naam noemen. Het is al jaren bekend en ook al jaren door voornamelijk links in de doofpot gestopt. De integratie is één volkome mislukking en dat wij ECHTE Nederlanders met een multiculturele samenleving zitten waar niemand om heeft gevraagd, maar ons door de strot is geramd.
Pim Fortuijn noemde dingen gewoon bij zijn naam en ineens kon het weer na zo'n 30 jaar politieke correctheid. Na zijn dood op 6 mei 2002 door één kogel van links was het heel snel over en is diezelfde politieke correctheid weer terug. Bos zei :Nederland kan zoveel beter, dat hebben we gemerkt ja. Eén generaal pardon wat onverwachts veel meer gaat kosten, terwijl het volk dat al lang wist en berekend had + dat er weer een politicus met de dood wordt bedreigt en de weg met ons mentaliteit hoog in het vaandel staat. Nederland kan ook zo veel beter, maar dan zonder socialisten die meer bloed aan hun vingers hebben dan dat zij een ander verwijten.
Winston Churchill zei het al: De inherente ondeugd van kapitalisme is de ongelijke verdeling van zegeningen, de inherente deugd van socialisme is de gelijke verdeling van ellende
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
donderdag 21 februari 2008
Vlaanderen is Kosovo niet
Een volk dat zelfbewust en zonder aarzelen zijn onafhankelijkheid uitroept en de Europese Unie die daar alleen maar akte van kan nemen. Het moet voor het Belgische establishment en in linkse hoek de ultieme nachtmerrie zijn. Want stel je eens voor dat de modale man en vrouw in de straat nu denken: waarom zouden wij, 6 miljoen welvarende Vlamingen en het Vlaamse Parlement, niet kunnen wat die 2 miljoen ‘armoezaaiers’ in Kosovo wel kunnen?
Alleen al de gedachte dat ze morgen wakker kunnen worden in een Vlaamse staat, bezorgt de linkerzijde acute aanvallen van hyperventilatie en winderigheid. En dan nemen ze steevast een frisse duik in de grabbelton van Belgische clichés en valse argumenten. Vorige week mocht Patrick De Witte zijn duit in het zakje doen met de eeuwige dooddoener ‘België is al zo klein’ (Actueel 16.02.08, ‘Flamingantisme is belachelijk’). Het toont nog maar eens het stuitende gebrek aan rationele argumenten aan voor het behoud van België.
Nu is het de beurt aan Filip Rogiers in de regimekrant bij uitstek, De Morgen (19.02.08). Rogiers reageert gefrustreerd en woest op de Vlaamse steunbetuigingen aan het onafhankelijke Kosovo. “Het getuigt van weinig smaak om op de rug van de Albanese Kosovaren de Vlaamse onafhankelijkheid te bepleiten. Of hebben we iets gemist?” Tja, het getuigt pas van weinig smaak om op de rug van de Tsjetsjenen, Kosovaren of het geweld in het voormalige Joegoslavië de Vlaamse onafhankelijkheid af te zweren. Of, inderdaad, hebben we iets gemist, mijnheer Rogiers? Alsof Tsjechen en Slowaken niet hebben bewezen dat het ook anders kan.
“Flaminganten identificeren zich graag met Bretoenen, Basken, katholieken in Noord-Ierland, Tsjetsjenen, Albanese Kosovaren of welk ander volk ook dat zich gegijzeld weet binnen de grenzen van centralistisch bestuurde landen”, gaat Rogiers verder. “ ‘Voeren wij dan een andere strijd?’, is de retorische vraag die flaminganten vooral links en progressief Vlaanderen voor de voeten werpen. Want waarom wel sympathie voor de ontvoogdingsstrijd van volkeren in den vreemde en niet voor die van het ‘eigen volk’?”
Kijk eens aan, Rogiers voelt wel waar het linkse schoentje wringt. Maar Rogiers schudt het antwoord losjes uit zijn mouw. “Omdat de strijd die flaminganten anno 2008 voeren een heel andere strijd is.” “Vlamingen zijn geen bedreigde minderheid”, sneert Rogiers, die beweert dat de Vlaamse strijd gestreden is en de Vlamingen zich dus gedragen als ‘Rebels without a cause’. Volgens Rogiers heeft Vlaanderen zijn positie vandaag te danken aan België en de staatshervormingen. Fout, natuurlijk. Vlaanderen is niet welvarend dankzij maar ondanks België. Maar dat wil Rogiers niet zien, laat staan gezegd hebben.
Vlaams Belang
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
woensdag 20 februari 2008
"Servische betrekkingen onherstelbaar beschadigd door erkennen Kosovo"
De Servische betrekkingen met landen die de Kosovaarse onafhankelijkheid erkennen zijn volgens de Servische minister van buitenlandse zaken Vuk Jeremic voorgoed beschadigd. "Dit zal gevolgen hebben voor onze toekomstige stappen richting lidmaatschap van de Europese Unie", aldus Jeremic. De Servische minister zei dat zijn land wel blijft onderhandelen met de EU, omdat de unie als geheel Kosovo niet heeft erkend.
Ambassadeurs
Jeremic zei ook dat Servië zijn ambassadeurs terugroept uit Duitsland en Oostenrijk en andere landen die Kosovo erkennen. De Duitse regering is officieel akkoord gegaan met de onafhankelijkheidsverklaring, evenals Letland. Oostenrijk staat op het punt Kosovo eveneens te erkennen. Dat Servië dit doet vind ik meer dan normaal, want hoe zou de VS reageren als bijvoorbeeld de Cubanen in Florida de onafhankelijkheid verklaren of de turken in Duitsland.
Vies
Van Letland valt het mij helemaal nogal vies tegen, tenslotten is Letland zelf nog niet zo gek lang pas vrij van Rusland.Duitsland heeft ook 'n zeer langen tijd 'n Oost Duitsland naast zich moeten hebben, waar men niet echt blij mee was.
Schotland, ?
Als de EU en VS zo door gaan zou het volgende kunnen gebeuren.
stap 1 zou 'n onafhankelijkheidsverklaring van Schotland kunnen zijn, wat al eeuwen wacht op vrijheid, los van England.
Stap 2 Friesland of Limburg los van Nederland
Stap 3 Vlaamse onafhankeleidheid en Wollonië in de shit of bij Frankrijk?
Stap 4 Ierland of Wales
Stap 5 ?
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
dinsdag 19 februari 2008
Egypte weigert voetbalduel tegen Denemarken
De nieuwe golf van protesten tegen de Deense Mohammed-cartoons is ook doorgedrongen tot het voetbal. Egypte is zo verbolgen over het feit dat de Deense kranten hun persvrijheid hebben benadrukt dat de bond een jeugdwedstrijd tegen Denemarken heeft afgelast.
De voetbalbond in Egypte heeft gisteren bekendgemaakt dat het oefenduel tussen de twee jeugdelftallen eind deze maand niet doorgaat.
Rellen
Rabei Yasin, technisch directeur van de Egyptische jeugdploeg, zei blij te zijn met de beslissing van de bond om als protest de wedstrijd af te gelasten, hoe hypocriet kan 'n mens zijn.
Aanleiding is de herplaatsing van de spotprenten van de profeet Mohammed door Deense kranten. In Denemarken en enkele moslimlanden leidde dit tot rellen en brandstichting, de andere kant willen ze niet zien (de cartoons onder zeggen genoeg).
Moordaanslag
De kranten maakten gebruik van hun persvrijheid, omdat er op een van de cartoonisten, Kurt Westergaard, een moordaanslag is beraamd. Westergaard heeft vandaag zijn onderduikadres verlaten om veiligheidsredenen.
In 2006 vielen zelfs tientallen doden in moslimlanden, toen de cartoons voor het eerst werden geplaatst.

Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Opinie
