Haarlem moet het seizoen afmaken zonder hoofdtrainer Jan Zoutman. De coach van de hekkensluiter uit de Eerste Divisie is door de tuchtcommissie voor vijf wedstrijden geschorst wegens wangedrag tijdens de met 2-1 verloren wedstrijd tegen ADO Den Haag. Zoutman zou discriminerende taal hebben geuit richting ADO-speler Hursut Meric.
Vanaf het begin stonden provocaties, overtredingen en komedie centraal. En het lukte scheidsrechter Hessel Steegstra nauwelijks werkelijkheid en fictie te onderscheiden. De acht gele kaarten, een rode kaart en naar de tribune verwijderde trainer Jan Zoutman van Haarlem was de trieste balans, die ervoor zorgde dat daarover meer werd gesproken dan over het voetbal.
Zoutman maakte zich vrijdagavond in Den Haag druk omdat Meric in zijn ogen Haarlem-verdediger Frank Karreman een rode kaart zou hebben aangesmeerd. Hij werd daarop door scheidsrechter Hessel Steegstra naar de tribune gestuurd.
Zoutman kreeg ook een boete van 12.500 euro, waarvan 10.500 voorwaardelijk.
zaterdag 22 maart 2008
Trainer Haarlem geschorst voor discriminerende taal
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
maandag 17 maart 2008
Van der Aat interim-directeur Ajax
Henri van der Aat treedt als interim-directeur in dienst van Ajax. Hij bereikte maandag overeenstemming over een contract voor minimaal zes maanden. Van der Aat (51) begint dinsdag al met zijn fulltime-werkzaamheden.
“Ik ben in Amsterdam geboren, naast het oude Ajax-stadion nog wel. Ik heb mijn hele leven gevoetbald, ook tegen Ajax. Maar een contract heb ik nergens kunnen afdwingen. Wel ging ik vaak kijken naar Ajax. Ik ben mijn hele leven al supporter van de club.”
Hij neemt de taken over van algemeen directeur Maarten Fontein, die eerder deze maand akkoord ging met een vertrekregeling.
Van der Aat gaat zich bij Ajax onder meer richten op commercie, media en communicatie. Hij was de afgelopen maanden werkzaam als interim-directeur van de Rabobank wielerploeg. Van der Aat is tevens directeur van het sportmarketingbureau Trefpunt. Die rol zal hij tijdelijk aan anderen overdragen.
Van der Aat is oud-zeiler en tevens voormalige bondscoach van de Nederlandse zeilploeg. Hij is al ruim een decennium als organisater nauw verbonden aan de jaarlijkse zeilregatta in Medemblik. Ook stond hij aan de basis van het succes van het befaamde Holland House tijdens de Olympische Spelen.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
donderdag 13 maart 2008
Zeven Cubaanse spelers verlaten olympische voetbalteam
Zeven spelers van de Cubaanse olympische voetbalselectie (-23 jaar) hebben maandag het team verlaten. Dat maakte de Amerikaanse sportzender ESPN donderdag bekend. De selectie is momenteel in Tampa (Florida) voor een olympish kwalificatietoernooi.
Vlucht genomen
Woensdagavond meldde ESPN al dat vijf spelers de vlucht genomen hadden en dat nieuws werd bevestigd door trainer Raul Gonzalez. Het ging om doelman José Manuel Miranda, en veldspelers Erlys Garcia Baró, Yenier Bermúdez (aanvoerder van de selectie), Yordany Alvarez en Loanni Cartaya Prieto. Daarna verlieten ook Yendri Diaz en Eder Roldan de selectie.
Moraal weg
"Nadat vijf spelers de selectie verlieten, was de moraal van het team helemaal verdwenen", verklaarde de 20-jarige Diaz. "Ik dacht eerst om het toernooi uit te spelen, maar heb mijn vertrek vervroegd", aldus Diaz. Cuba begon het kwalificatietoernooi dinsdag met een 1-1 gelijkspel tegen de Verenigde Staten.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
woensdag 12 maart 2008
Michel Platini plaatst EK voetbal in teken van respect
Michel Platini, voorzitter van de Europese bond (Uefa), heeft vandaag bekendgemaakt dat het EK voetbal in Oostenrijk en Zwitserland geplaatst wordt in het teken van respect voor de tegenstander, voor de spelregels, voor de scheidsrechter en ook voor de verscheidenheid, dus tegen racisme.
"De aanvoerders van de ploegen die deelnemen aan het tornooi zullen zich richten tot de toeschouwers om deze notie van respect te benadrukken: het volkslied respecteren, de vlag van de tegenstander, de fysieke en morele integriteit van de tegenspeler respecteren, evenals de spelregels en de scheidsrechter", aldus Platini tijdens een persconferentie in Wenen. De Uefa-voorzitter benadrukte ook "het respect voor het verschil en de diversiteit, wat in concrete termen wil zeggen, de versterking van de strijd tegen racisme, geweld, xenofobie en homofobie."
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
zaterdag 8 maart 2008
Burgemeesters verbieden topduels
De voetbalwedstrijden PSV-Ajax en AZ-Feyenoord in de Eredivisie gaan zondag niet door vanwege acties van de politie. Nadat minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst(PvdA) en de politievakbonden vrijdagnacht niet tot een akkoord kwamen, kondigden de bonden acties aan rond de wedstrijden. De burgemeesters van Eindhoven en Alkmaar besloten zaterdag tot een verbod van de duels.
Wel gaf de Eindhovense burgemeester Gerrit Braks zaterdag tijdens een persconferentie aan de afgelasting af te laten hangen van de uitkomst van het kort geding dat Ajax heeft aangespannen tegen de bonden. De zaak dient zaterdag om 14.00 uur voor de rechtbank in Utrecht. "Als de acties niet mogen doorgaan, dan gaat de burgemeester met groot genoegen naar de wedstrijd", licht een gemeentewoordvoerder toe.
De gemeente Rotterdam liet weten dat Sparta-Roda JC zondag gewoon doorgaat. Of VVV-Venlo-FC Twente plaatsvindt, maakt de gemeente Venlo om 13.00 uur bekend tijdens een persconferentie.
Vrijdag had Ajax-coach Adrie Koster afgelasting van de wedstrijd als competitievervalsing aangemerkt. "Het is zo kort voor het einde van de competitie van belang dat we nu tegen PSV spelen, om zo de druk bij hen te kunnen leggen." De KNVB liet zich in soortgelijke bewoordingen uit. PSV staat eerste met zes punten voorsprong op nummer twee Ajax. Bij winst van de Amsterdammers in de topper, is de voorsprong van de regerend kampioen nog maar drie punten met nog zes wedstrijden te spelen. AZ-trainer Louis van Gaal reageerde vrijdag op een persconferentie al enigszins geïrriteerd op de mogelijke stakingen. "De vorige keer dat er gestaakt werd rond voetbalwedstrijden, werd na afloop verklaard dat de bonden het voetbal in het vervolg niet meer als doelwit zouden gebruiken. Als je dat verklaart, moet je je daaraan houden. Anders vind ik het niet geloofwaardig meer."
In december leidde het cao-conflict tussen de politiebonden en Ter Horst ook al tot het afblazen van wedstrijden in de Eredivisie. De duels Feyenoord-AZ en Ajax-PSV konden toen vanwege een gebrek aan politiemensen geen doorgang vinden. KNVB-directeur Henk Kesler vergaloppeerde zichzelf destijds door fel uit te halen naar de agenten, die hij wegzette als 'verwende kereltjes'.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Binnenland, Voetbal
vrijdag 7 maart 2008
Johan Cruijff geeft opdracht bij Ajax nu al terug
Johan Cruijff heeft geen trek meer in een functie als hervormer van het technisch beleid bij Ajax. De legendarische nummer 14 liet vandaag in een persverklaring weten dat hij zijn recente opdracht van de ledenraad teruggeeft. Volgens Cruijff is tussen hem en de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten, die komende zomer aantreedt in de ArenA, verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
Het probleem spitst zich toe op de jeugdopleiding waarvoor Cruijff dratische maatregelen wil nemen. "Er is sprake van een professioneel verschil van mening en niet van een conflict op het persoonlijke vlak. Omdat ik de jeugdopleiding snel op het niveau wil hebben dat bij Ajax hoort, moet er drastisch worden ingegrepen. Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt, alleen wordt mijn visie niet gedeeld door de mensen die het moeten uitvoeren", aldus Cruijff.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
Opmerkelijke rode kaart voetballer
Een Brazilliaanse voetballer heeft een opmerkelijke rode kaart gekregen.
Grove tackle
Een grove tackle op de enkels van je tegenstander, het beledigen van de scheidsrechter of de bal met je hand uit het doel slaan. Voetballers krijgen vanwege uiteenlopende redenen wel eens een rode kaart getoond. De Braziliaan Toro voegde een nieuwe optie toe aan dat rijtje.
Haast
De speler van Flamengo had tijdens de wedstrijd om de Libertadores Cup met Nacional nogal haast en meende dat de ballenjongen zijn werk niet goed genoeg deed. Het 13-jarige jochie spurtte in de 43ste minuut achter een bal, toen hij door de gefrustreerde Toro omver werd geduwd. Het beduusde jongetje werd onmiddellijk in bescherming genomen door de scheidsrechter die de Flamengo-speler resoluut van het veld stuurde.
Overtal
Mede dankzij de overtalsituatie won de Uruguaayaanse club Nacional het duel met 3-0. Tijdens het restant van de wedstrijd werd de ballenjongen hartstochtelijk toegejuicht door Nacional-fans.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
woensdag 5 maart 2008
Ajax bereikt akkoord met algemeen directeur over vertrek
Ajax heeft een akkoord bereikt met algemeen directeur Maarten Fontein over een vertrekregeling. Het contract wordt per 1 april met wederzijds goedvinden beëindigd.
Kritiek
Fontein kreeg veel kritiek in het rapport van de commissie-Coronel, dat het technisch beleid van Ajax in de afgelopen jaren onder de loep nam. Daarop besloot de raad van commissarissen hem zondag te schorsen en een ontslagprocedure in te zetten.
Vergoeding
De algemeen directeur verlaat de club niet met lege handen. Hij heeft contractueel recht op een vergoeding. Daarnaast geeft Ajax hem een gratificatie als blijk van waardering voor bewezen diensten op commercieel gebied. Fontein hielp de club aan een lucratief contract met een nieuwe hoofdsponsor, Aegon.
Fontein is tot 1 april beschikbaar om, alleen op verzoek van de raad van commissarissen, werkzaamheden voor de club te verrichten. De schorsing, die op 2 maart werd opgelegd, is hiermee opgeheven.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
maandag 3 maart 2008
SUPPORTERS VAN AJAX WILLEN OOK DAT DE HEER FONTEIN OPSTAPT EN GAAN ZICH VERENIGEN!!!
Het rapport van de commissie Coronel was zowel voor het bestuur van de Vereniging als wel voor de Raad van Commissarissen en in het bijzonder voor de president commissaris, de heer J. Jaakke, alsmede voor de algemeen directeur van de AFC Ajax, de heer M. Fontein, vernietigend. De eersten hebben daaruit hun conclusies getrokken en hebben aangekondigd te zullen aftreden. De heer Fontein heeft deze conclusie niet getrokken en denkt tegen beter weten in te kunnen blijven zitten. Wij als (de vertegenwoordigers van de) supporters van de AFC Ajax, vinden dat een belediging aan ons adres. Wij zijn namelijk ook gehoord door de commissie Coronel en kunnen ons volledig (terug)vinden in de conclusies van deze commissie. De heer Fontein kan denken dat hij de man is waar onze club (thans) behoefte aan heeft, maar deze mening delen wij zeker niet. Wij hebben er dan ook bij de heer Fontein op aangedrongen, om wanneer hij werkelijk iets om onze club geeft, met onmiddellijke ingang af te treden.
Voorts laten wij weten dat wij besloten hebben om ter aanvulling op de bestaande verenigingen één overkoepelende supportersvereniging op te richten die onze belangen als supporter richting de AFC Ajax moet gaan behartigen. In de huidige structuur komen deze belangen naar ons oordeel niet of onvoldoende tot haar recht. In dat verband is niet onbelangrijk, dat wij als supporters in de vorm van onder andere seizoenkaarten een groot aandeel in de inkomsten van de AFC Ajax hebben.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
Ajax stuurt Maarten Fontein naar huis.
Uitgerekend op de dag dat Ajax door de 4-0 overwinning op Excelsior de spanning in de eredivisie heeft teruggebracht, heeft het recente rapport van de onderzoekscommissie onder leiding van Uri Coronel zijn eerste slachtoffer geëist. De Amsterdamse club heeft de procedure voor het ontslag van algemeen directeur Maarten Fontein gestart.
Het wordt Fontein verweten dat hij als algemeen directeur niet als boegbeeld van de club overkwam, en dat hij op sponsors en personeel kil en afstandelijk overkwam. Het zou volgens de onderzoekscommissie onmogelijk zijn voor Fontein om nog geloofwaardig te kunnen functioneren.
Onderling akkoord
Volgens een verklaring van de Amsterdamse voetbalclub heeft de Raad van Commissarissen de afgelopen twee weken vergeefs diverse malen geprobeerd tot een onderling akkoord met Fontein te komen.
Reactie Fontein
In een reactie zegt Fontein dat hij zich met zijn advocaat beraadt op stappen tegen de clubleiding. Advocaat Knijff hield op Radio 1 alle opties open. "Een gang naar de rechter is een mogelijkheid, maar we zouden ook nog even kunnen afwachten. De Raad van Commissarissen die hiervoor verantwoordelijk is, heeft na dit seizoen niet meer dezelfde samenstelling."
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
vrijdag 22 februari 2008
Marco van Basten keert terug naar Ajax.
De stervoetballer van weleer treedt na het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland in dienst van zijn grote liefde. De bondscoach van Oranje volgt Adrie Koster op, die dit seizoen afmaakt als interim-trainer.
Ajax gaat met Van Basten een contract van ,,in beginsel'' vier jaar aan. Na twee seizoenen volgt een wederzijds evaluatiemoment. Daarna beslissen beide partijen of de samenwerking tot het einde van de contractduur wordt voortgezet.
Met Van Basten keren eveneens John van 't Schip en Rob Witschge terug bij Ajax. De twee huidige assistent-bondscoaches gaan bij de Amsterdamse club opnieuw als collega's van de oud-aanvaller fungeren. Van Basten liet eerder weten dat hij niet zonder Van 't Schip en/of Witschge aan de slag zou gaan bij Ajax.
Van Basten en zijn team zullen één flinke kluif hebben om de troep op te ruimen en AFC AJAX weer te laten stralen als weleer.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
woensdag 20 februari 2008
Cruijff gaat Ajax anders organiseren
Johan Cruijff ambieert geen functie in het bestuur of de directie van Ajax. ,,Er is mij gevraagd om een goede organisatie neer te zetten'', verklaarde de beroemdste voetballer uit de Nederlandse geschiedenis woensdagavond voor de camera's van Studio Sport. ,,Dat ga ik dus doen.''
Cruijff heeft al zo zijn ideeën over wat er bij Ajax moet veranderen. ,,Maar dat ga ik nu natuurlijk niet zeggen'', sprak hij. ,,Dat zou stom zijn. Ik word geen technisch directeur, voorzitter of trainer. Ik ga wel zeggen wat er moet veranderen. Bij Ajax gaat het niet zoals het moet. Ik wil dat veranderen. Ik ga dus zeggen dat het zo en zo moet. Ik ben ook zeker verantwoordelijk voor hoe ik de zaken ga neerzetten. Ik ben nooit ergens voor weg gelopen.''
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
zondag 17 februari 2008
Groningen duwt AZ nog dieper onder het gras
FC Groningen heeft een nieuwe tik uitgedeeld aan AZ door thuis met 2-1 te winnen. Doelman Sergio Romero leidde de nederlaag voor Dembele en co in door een minuut na de gelijkmaker van Kew Jaliens een strafschop te veroorzaken. De Argentijn haalde Berry Powel neer, waarna Marcus Berg de strafschop verzilverde. De Zweed had zijn ploeg in de eerste helft al op een 1-0 voorsprong gezet.
Weinig AZ-gevaar
Groningen had weinig te duchten van AZ. De thuisploeg verzuimde echter de score verder uit te bouwen, waardoor AZ terug kon komen in het duel. Tien minuten voor tijd verlengde Jaliens een vrije trap van Simon Poulsen en scoorde de gelijkmaker. Een minuut later ging het alsnog mis na de overtreding van Romero.
Op een zucht van Ajax
Door de overwinning houdt Groningen de aansluiting in de strijd om de playoffs voor de voorronde van de Champions League. De achterstand op nummer twee Ajax is nu drie punten. AZ blijft op de elfde plaats en staat nog slechts zeven punten boven de degradatiestreep.
Vandenbergh mist penalty
Kevin Vandenbergh kende een slechte middag. Niet alleen ging zijn team Utrecht met 1-4 onderuit tegen laagvlieger VVV-Venlo, hij miste ook nog eens een penalty bij een 0-3 stand. De thuisploeg werd ook geholpen dankzij een vroege rode kaart voor Tim Cornelisse. Sandro Calabro benutte de toegekende strafschop.
Die klap kwamen de door blessures geplaagde Utrechters niet meer te boven. VVV liep uit naar 4-0 dankzij twee doelpunten van Jason Oost en één van Calabro. De 17-jarige Randy Wolters deed in de slotfase nog wat terug voor de thuisploeg. Door de overwinning van VVV staat Willem II nu alleen onderaan de ranglijst.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
dinsdag 20 november 2007
Jol zegt ook nee tegen Birmingham
Martin Jol heeft na PSV ook Birmingham City verteld nog even geen baan als coach aan te nemen. De club uit de Engelse Premier League, waar Daniël de Ridder onder contract staat, zag in Jol de ideale opvolger voor de naar Wigan Athletic vertrokken Steve Bruce.
Volgens vice-voorzitter David Sullivan van Birmingham City heeft Jol hem bedankt voor de getoonde belangstelling, maar zei hij dat het te vroeg is om al een terugkeer in het voetbal te overwegen.
Jol moest in oktober na een mindere periode weg bij Tottenham Hotspur, waar hij drie succesvolle jaren aan het roer stond.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
zaterdag 3 november 2007
Voetballer neemt ontslag om racisme
De Congolese speler Zola Matumona van FC Brussels zag de humor niet in van een opmerking van zijn baas.
Juridische stappen
De 23-jarige verdediger van de Belgische eersteklasser heeft zijn contract ingeleverd en overweegt juridische stappen tegen clubleider Johan Vermeersch. Die zou hem ten overstaan van ploeggenoten en trainers ernstig hebben beledigd.
Andere dingen
Volgens zijn advocaat kreeg Matumona tijdens een groepsgesprek van een kwaaie Vermeersch onder meer te horen dat 'hij eens aan andere dingen moest denken dan aan bomen en bananen'.
Grappig
Die uitspraak veroorzaakte veel commotie bij de club en in de Belgische media. Voorzitter Vermeersch ontkende dat hij bewust racistisch had uitgehaald naar Matumona; hij zei dat zijn kritiek grappig bedoeld was. Hij bood zijn excuses aan aan iedereen die zich door zijn woorden gekwetst voelde.
Geldschieter
De hoofdsponsor van FC Brussels, Kia Motors, had geen boodschap aan die excuses en trok zich per onmiddellijke ingang terug als geldschieter. FC Brussels draait slecht in de Belgische competitie. De ploeg verloor acht van de elf competitieduels en staat op de vijftiende plaats.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
Spandoeken Willem II-fans 'op het randje'
TILBURG Supporters van Willem II hebben met spandoeken in de tuin van voorzitter Hans Verbunt hun ongenoegen geuit over de tegenvallende prestaties van de Tilburgse voetbalclub.
,,Het is prima als supporters in het stadion hun onvrede uiten, maar dat ze doelbewust het privé-gebied van bestuurders betreden is op het randje. Daarmee breken ze meer af dan dat ze opbouwen'', aldus algemeen directeur Frank Molkenboer.
De fans plaatsten in de nacht van donderdag op vrijdag spandoeken in de tuin van Verbunt en bestuurslid technische zaken Pieter Jan Wassing. Op de doeken stond de tekst '5 over 12; de tijd door wanbeleid'.
Vertrek spelers
De supporters vinden dat er niet goed is gereageerd op het vertrek van belangrijke spelers als Anouar Hadouir en Mounir El Hamdaoui. ,,Maar waar vind je zo snel een Nederlandstalige vervanger die voor Willem II betaalbaar is'', vraagt Molkenboer zich hardop af.
De positie van trainer Dennis van Wijk staat bij het slecht draaiende Willem II volgens de algemeen directeur niet ter discussie. ,,Daar is absoluut geen sprake van. We hebben een zware competitiestart gehad en zijn zeker vier punten misgelopen.''
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
dinsdag 30 oktober 2007
NEC zet Snoyl op non-actief
Ferne Snoyl is voorlopig niet meer welkom bij NEC. De 22-jarige middenvelder werd maandag na een gesprek met de clubleiding per direct op non-actief gesteld. Snoyl werd vorige week donderdag door de politie opgepakt voor huiselijk geweld. Korte tijd later kwam hij vrij. Snoyl, die sinds het incident niet trainde, miste de wedstrijden tegen Ajax en FC Groningen.
Onduidelijk is hoe lang de schorsing van Snoyl duurt. NEC liet maandag in een persverklaring weten tijd nodig te hebben om een weloverwogen beslissing te nemen over de positie van de speler. De club uit Nijmegen weigert nader op de zaak in te gaan.
Snoyl is bezig aan zijn tweede seizoen bij NEC. De oud-Feyenoorder kwam in de zomer van vorig jaar over van het Schotse Aberdeen, waar hij één seizoen op huurbasis speelde.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
vrijdag 26 oktober 2007
Oranje treft Wit-Russen aan begin van avond
ZEIST Het EK-kwalificatieduel tussen Wit-Rusland en Nederland op woensdag 21 november begint om 19.00 uur plaatselijke tijd. In Nederland is het dan 18.00 uur. Dat maakte de KNVB donderdag bekend.
De wedstrijd in het Dinamo Stadion in Minsk is voor Oranje alleen nog van belang als het op zaterdag 17 november niet weet te winnen van Luxemburg. Bij een zege in De Kuip is het elftal van bondscoach Marco van Basten zeker van deelname aan het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
zondag 21 oktober 2007
Vingerbreuk Stekelenburg valt mee
Adrie Koster is in zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach van Ajax niet verder gekomen dan een gelijkspel. In de Amsterdam Arena bleef NEC, dat zestiende staat in de Eredivisie, tamelijk eenvoudig op de been: 0-0. Door het puntverlies wordt Ajax op de ranglijst gepasseerd door PSV, dat met 3-1 te sterk was voor VVV-Venlo.
Ajax mocht van geluk spreken dat het niet na een kwartier al op achterstand werd gezet. Scheidsrechter Jack van Hulten wees naar de stip nadat John Heitinga Peter Wisgerhof tegen de grond had getrokken. Net als eerder tegen Heracles en AZ ranselde Maarten Stekelenburg ook de strafschop van Rutger Worm uit zijn doel.
De Amsterdammers bleven ook daarna worstelen met zichzelf. Alleen Albert Luque had af en toe een aardige actie in huis, maar de kansen van de Spanjaard en zijn medespits Klaas-Jan Huntelaar werden door doelman Gábor Babos onschadelijk gemaakt. Alleen in de 88e minuut ging Babos in de fout door een bal los te laten, maar de Hongaar had het geluk dat Huntelaar, die de bal binnentikte, in buitenspelpositie stond.
Dennis Gentenaar mocht aan het begin van de tweede helft zijn opwachting maken tegen zijn oude club. De doelman, die jarenlang in Nijmegen onder de lat stond, verving Stekelenburg, die een gebroken vinger opliep. Na afloop vreesde de nieuwe trainer Adrie Koster dat zijn eerste doelman twee vingers had gebroken. Dat bleek later mee te vallen. Volgens de website van Ajax is de breuk bij Stekelenburg goed te behandelen. Daardoor is de hersteltijd relatief kort. Naast de keeper bleef ook verdediger Jaap Stam halverwege geblesseerd achter in de kleedkamer.
Net als Ajax maakte ook PSV geen grootse indruk, maar de Eindhovense club pakte met 3-1 wel de volle buit. Danny Koevermans bewees met twee treffers opnieuw zijn waarde voor PSV, dat met twintig punten uit acht duels voorlopig aan de leiding gaat.
Feyenoord behoudt koppositieFeyenoord blijft na acht speelronden koploper in de Eredivisie. Lange tijd leek stadsgenoot Excelsior in De Kuip een gelijkspel uit het vuur te slepen, maar dertien minuten voor tijd maakte Giovanni van Bronckhorst de bevrijdende treffer voor de thuisploeg. Voor de aanvoerder is het zijn eerste competitietreffer sinds zijn terugkeer bij Feyenoord.
Excelsior hield mede dankzij de uitblinkende doelman Ronald Graafland verrassend lang stand tegen de grote broer. Pas in de 77e minuut moest de uit de jeugd van Feyenoord afkomstige sluitpost capituleren. Roy Makaay bracht de bal met een mooie pass bij Van Bronckhorst die in de lange hoek raakschoot.
Vitesse liet de kans liggen om De Graafschap van de vierde plaats te verdrijven. De ploeg van Aad de Mos stond op het kunstgras van Heracles Almelo lang met 2-1 voor, maar twee minuten voor tijd zorgde Rob Maas vanaf de stip voor de gelijkmaker: 2-2.
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
woensdag 17 oktober 2007
'Jaakke blijft aan als voorzitter Ajax'
John Jaakke blijft gewoon aan als voorzitter van Ajax. De 51-jarige Jaakke, die behalve voorzitter van AFC Ajax preses is van de Raad van Commissarissen van Ajax NV, kreeg dinsdag tijdens de algemene ledenvergadering het vertrouwen van de leden van de voetbalvereniging. Dat meldt de AFCA Supportersclub dinsdag op basis van gelekte informatie uit de besloten vergadering in de Amsterdam Arena.
'Dit is geen gebruikelijk briesje meer'
Ajax wil woensdag nog niets loslaten over het resultaat van de ledenvergadering. Een woordvoerder laat weten dat de club waarschijnlijk later op de dag met een officiële verklaring naar buiten komt.
De AFCA Supportersclub is niet blij met het bericht over het aanblijven van de fel bekritiseerde Jaakke. "De uitkomst van de ledenraadvergadering betekent dat de verhoudingen tussen de club en supporters behoorlijk onder druk komt te staan", concludeert de supportersvereniging.
De positie van Jaakke leek eerder nog wankel te zijn, omdat zijn functioneren tijdens de ledenvergadering ter discussie zou komen te staan. Dat meldde het tijdschrift Sportweek vrijdag op basis van bronnen binnen de voetbalclub. De Amsterdamse aanhang verwijt Jaakke de slechte resultaten op Europees niveau en de vele trainerswisselingen in de afgelopen jaren. Leo van Wijk, topman van Air France-KLM, werd genoemd als de belangrijkste kandidaat om de voorzittershamer over te nemen.
Reactie supporters 
Gepost door Rinus H 0 reacties
Labels: Voetbal
