De nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis, The Look of Love, heeft in de Tweede Kamer voor ophef gezorgd. Vooral de rol van Radio 2 bij het maken en promoten van de cd zorgt voor gefronste wenkbrauwen in de Kamer. De radiozender heeft er 40.000 euro in gestoken en krijgt een deel van de opbrengst.
Volgens CDA, PvdA, SP en VVD moet het Commissariaat van de Media ernaar kijken. Ze willen weten of de publieke omroep niet te veel op de commerciële toer gaat. Netcoördinator Kees Toering begrijpt niets van de ophef. Volgens hem mag Radio 2 van de Mediawet geld in een cd steken en is het dan verplicht er een deel van de royalties voor te vragen.
Dit is weer een voorbeeld van links lullen en rechts vullen bij radio 2. Dit is niet de eerste keer dat dit gaande is, met Marco Borsato en Jantje Smit is het net zo gegaan, anders waren ze nooit zo ver gekomen in de hitlijsten.
zondag 30 september 2007
Ophef investering Radio 2
Gepost door Rinus H
Labels: Binnenland
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten